Verzend- en leveringsbeleid

Levertijd & verzendkosten

Levertijd

Wij doen ons uiterste best de bestelling zo spoedig mogelijk naar u te verzenden. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00u worden gedaan, proberen wij binnen 1 werkdag nog te verzenden. Het lukt ons echter niet altijd dit na te komen. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Verzendkosten

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.

De verzendkosten bedragen:

€ 4,10 voor bestellingen die door de brievenbus passen
€ 6,25 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van Post NL of DHL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag, na het afgeven bij de post locatie, tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Garantie en klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in de beste staat bij je te bezorgen. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval binnen twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar webshop@houtgenoten.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Overig

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is geen probleem! U kunt hiervoor contact opnemen met webshop@houtgenoten.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product. Kijk voor meer informatie bij de Algemene voorwaarden.

Scroll naar top